Kispályás Labdarúgás Mosonmagyaróvár
Info
 
Üzenőfal
 
 
Kispályás bajnokság archivuma
 
 
 
 
Szabálykönyv a kispályás bajnoksághoz 1

I. szabály. A játéktér

 1. Méretek. A játéktér téglalap alakú; hossza legfeljebb 42 m és legalább 25 m, szélessége legfeljebb 25 m és legalább 15 m. A játéktér hosszának minden esetben meg kell haladnia a szélességet.

 2. Vonalak. A játékteret jól látható, 8 cm széles vonalakkal kell határolni. A hosszabb vonalakat oldalvonalaknak, a rövidebbeket kapuvonalnak nevezzük. A játéktéren keresztül felezővonalat kell húzni. A játéktér középpontját meg kell jelölni.

 3. A büntetőterület. A kapuvonalakra merőlegesen, mindkét kapufától 6 m távolságra egy-egy, 6 m sugarú körívet kell húzni a pálya belseje felé, a kapufák magasságáig. E köríveket a kapu vonallal párhuzamos vonallal össze kell kötni. E körívekkel és a kapuvonallal határolt terület a büntetőterület.

 4. A büntetőpont. Mindkét térfélen a kapuvonal középpontjától, a kapuvonalra merőleges képzeletbeli egyenesre 7 métert kell mérni és e távolság végpontját láthatóan megjelölni. Ez a büntetővonal.

 5. A cserezóna. Arra a partvonalra merőlegesen, amely mögött a cserepadok vannak, a felezővonaltól mindkét irányban 3 m távolságra két, az oldalvonalra merőleges vonalat kell húzni. Játékos cserék során a játékosoknak e két vonal között kell ki- és belépniük a pályára. 

 6. A kapuk. A kapuk a két kapuvonal közepén állnak. A kaput két merőleges, egymástól 3 m távolságban (belméret) álló oszlop alkotja, ezek felül keresztléccel vannak összekötve, amelyek alsó széle 2 m távolságra van a talajtól. A kapufák és a keresztléc vastagsága 8 cm. A kapufák és a keresztléc azonos szélességűek. A kapuk mögött a kapufákhoz, a keresztléchez és a talajhoz hálót kell rögzíteni. A kapu alsó részét hajlított rudakkal vagy más alkalmas módon rögzíteni kell.

 7. A játéktér felülete. A felületnek egyenletesnek kell lennie.

 8. A Technikai zóna. A technikai zóna 1-1 méterre terjed ki a cserepad mindkét oldalától és 1 méterre közelíti meg az oldalvonalat. A technikai zóna határait szaggatott vonallal kell megjelölni. A technikai zónában a cserejátékosok és a csapatvezetők tartózkodhatnak.

 7.  Kiegészítő jelzés.  A sarokponttól való 5 méteres távolságot egy a kapuvonalra merőleges, a játéktéren kívül eső vonallal kell megjelölni. Ez a jel a szögletrúgás elvégzése esetén biztosítja az előírt távolság betartását.

  II. szabály. A labda

 A labda gömb alakú, külső bevonata bőrből vagy más engedélyezett anyagból készül. A labda kerülete legfeljebb 70 cm, legalább 68 cm. Súlya a mérkőzés kezdetekor legfeljebb 450 g, legalább 410 g. a labdában 0,6 - 1,1 légköri nyomású levegőnek kell lennie. A labdát a játék során csak a játékvezető beleegyezésével szabad kicserélni.

 Döntvények a II. szabályhoz

 1.  Ha a labda a mérkőzés folyamán kipukkad vagy alkalmatlanná válik, a játékot meg kell szakítani. A játékot a cserelabda leejtésével kell folytatni.

2.  Ha a labda akkor pukkad ki vagy válik alkalmatlanná, amikor nincs játékban, kezdőrúgásnál, szögletrúgásnál, szabadrúgásnál, büntetőrúgásnál vagy bedobásnál, a játékot ennek megfelelően kell folytatni.

3.  A labdát a mérkőzés folyamán csak a játékvezető engedélyével lehet kicserélni.

   III. szabály. A játékosok száma

 1.  A játékban két csapat vesz részt, legfeljebb 6 - 6 játékossal, közülük 1 - 1 a kapus.

2. A mérkőzéseken cserejátékosok szerepeltethetők. A cserejátékosok maximális száma nincs meghatározva.

3. A mérkőzés kezdetén a csapatok minimális létszáma 4 játékos. Mérkőzés közben a csapat létszáma kiegészíthető, amennyiben az újonnan érkezett játékos neve a mérkőzés előtt megírt jegyzőkönyvben szerepel.

4.  Ha bármelyik csapat létszáma kiállítások következtében 4 alá csökken, a mérkőzést be kell szüntetni.

5.  Csere korlátlan mennyiségben hajtható végre egy-egy mérkőzés folyamán a cserezónában.

6.  A csere akkor van végrehajtva, amikor a cserejátékos belép a játéktérre. Ettől a pillanattól kezdve a cserejátékos a játékban résztvevő játékossá válik, a lecserélt játékos pedig megszűnik a játékban résztvevőnek lenni.

7.  Bármely játékos helyet cserélhet a kapussal, ha a cserét annak megtörténte előtt bejelentik a játékvezetőnek és ha a cserét akkor hajtják végre, amikor áll a játék.

 Büntető rendelkezés

a)  A 7. pont megsértéséért nem kell megállítani a játékot. A vétkes játékosokat figyelmeztetni kell (5 perces kiállítás), mihelyt a labda játékon kívülre kerül.

b)  Ha csere folyamán a játékos olyankor lép be a pályára, amikor a lecserélt játékos még nem hagyta el teljesen a játékteret, akkor a játékvezető állítsa meg a játékot, figyelmeztesse a cserejátékost (5 perces kiállítás), és a játékot az ellenfél javára megítélt közvetett szabadrúgással folytassa arról a helyről, ahol a labda volt a játék megszakításának pillanatában.

c)  Ha a csere folyamán a cserejátékos nem a cserezónán keresztül lép be a játéktérre, illetve a becserélt játékos nem ott lép ki, a játékvezető szóban figyelmeztesse a játékosokat a szabály betartására. A szabály ismételt megsértéséért a vétkes játékosokat figyelmeztetni kell (5 perces kiállítás).

   IV. szabály. A játékosok felszerelése

 1 A játékos nem használhat olyan felszerelést, és nem viselhet semmi olyat, ami veszélyes önmagára vagy egy másik játékosra nézve.

2.  A játékosok szokásos felszerelése mez, rövidnadrág, sportszár (dzokni) és cipő. Lábbeli viselése kötelező. Stoplis cipő használata tilos!

3.  A játékosok mezét lehetőleg számmal kell ellátni. Ügyelve arra, hogy egy csapaton belül minden játékos más számot viseljen.

4.  A kapusnak olyan színeket kell viselnie, amely megkülönbözteti őt a többi játékostól.

 Büntető rendelkezés

 E szabály minden megsértéséért a vétkes játékost le kell küldeni a játéktérről, hogy szerelését rendbe hozza. Csak akkor térhet vissza a játéktérre, ha előbb jelentkezik a játékvezetőnél, akinek meg kell győződnie arról, hogy a játékos felszerelése rendben van. A játékba csak akkor állhat be, amikor a labda játékon kívül van.

Ha egy játékos, akinek e szabály megsértése miatt kellett elhagynia a játékteret, belép (vagy visszatér) a játéktérre a játékvezető engedélye nélkül, akkor őt figyelmeztetni kell (5 perces kiállítás).

   V. szabály. A játékvezető

 Minden mérkőzés vezetésére játékvezetőt kell kijelölni. Hatásköre és a szabályok által adott hatalmának gyakorlása akkor kezdődik, amikor abba a létesítménybe érkezik, ahol a játéktér is van, és megszűnik akkor, amikor elhagyja azt. Büntető jogköre kiterjed azokra az eseményekre is, amelyek olyankor történnek, amikor a játék ideiglenesen szünetel, vagy amikor a labda játékon kívül van. A játékkal és a mérkőzéssel kapcsolatos tényekre vonatkozó döntései véglegesek. A játékvezető

  a)  érvényt szerez a szabályoknak;

b)  méri az időt és feljegyzéseket készít a mérkőzésről;

c)  megállítja, felfüggeszti vagy beszünteti a mérkőzést bármely külső beavatkozás esetén;

d)  megszakítja a mérkőzést, ha véleménye szerint egy játékos súlyosan megsérült;

e)  a játékvezetői jelentésben jelenti a véglegesen kiállított játékos nevét, a kiállítás okát;

f)   gondoskodik arról, hogy az a játékos, akinek vérző sebe van elhagyja a játékteret. A játékos csak akkor térhet vissza, ha erre jelzést kapott a játékvezetőtől, akinek meg kell győződnie arról, hogy a vérzés elállt;

g)  továbbengedi a játékot, ha ebből annak a csapatnak származik előnye, amelyik ellen a szabálysértést elkövették, és bünteti az eredeti szabálytalanságot, ha a feltételezett előny nem valósul meg;

h)  ha egy játékos azonos időpontban egynél több szabálysértést követ el, akkor a súlyosabbat bünteti;

i)  fegyelmező eszközzel él a figyelmeztetendő és kiállítandó szabálysértésben vétkes játékosokkal szemben. A játékvezetőnek nem kötelező ezt azonnal megtennie, csak akkor, amikor a labda legközelebbjátékon kívülre kerül;

j)   ellenőrzi a figyelmeztetés 5 perces idejét;

k)   ellenőrzi a csere szabályos lebonyolítását;

l)    eldönti, hogy a rendelkezésre álló labda megfelel-e a II. szabály előírásainak;

m)  biztosítja, hogy a játékosok felszerelése megfeleljen a IV. szabály követelményeinek;

n)   biztosítja, hogy jogosulatlan személy ne léphessen a játéktérre;

o)   újraindítja a mérkőzést, miután az megszakadt;

p)  a mérkőzésről az illetékes szerv számára jelentést készít, amelyben információt ad a játékosok és/vagy csapatvezetők elleni fegyelmezési akcióiról és bármely más incidensről, amely a mérkőzés előtt, alatt vagy után történik;

q)   a játékvezetőnek minden mérkőzés megkezdése előtt le kell igazolnia a résztvevő csapatok játékosait ill. a csapatvezetők egymást igazolásait ellenőrzik, ha problémát észlelnek, azt jelzik a játékvezetőnek.

  VI. szabály. A játék időtartama

 1.  A mérkőzés két 25 perces félidőből áll.

2.  Mindkét félidőt meg kell hosszabbítani a büntetőrúgás végrehajtására.

3.  A félidők közötti szünet nem lehet 5 percnél hosszabb.

4.  Félidőnként minden elvesztegetett időt be kell számítani. Ilyen esetek:

       sérült játékos ápolása;        időhúzás;        bármely más ok.

5.  A mérkőzést minden esetben pontosan a hivatalosan előírt időpontban kell elkezdeni. Amennyiben a csapat a mérkőzés időpontjában a minimális 4 fős létszámmal jelen van, köteles a mérkőzést megkezdeni. Egyéb esetekben a játékvezetőnek mindenkor a hatályos MLSZ Szabályzat alapján kell eljárnia. Ha a mérkőzésen csak az egyik csapat játékosai jelennek meg - illetőleg az ellenfél csapata nincs jelen minimálisan 4 fővel - a játékvezető köteles őket leigazolni, a csapat köteles a jegyzőkönyv rá vonatkozó részét kitölteni.

 

VII. szabály. A játék kezdete

 1. A mérkőzést a pályaválasztó csapat kezdi. A mérkőzés második félidejére a csapatok térfelet cserélnek és a másik kapura támadnak. Miután a játékvezető jelt adott, a játékot az egyik játékos kezdőrúgással indítja el úgy, hogy a labdát, amely a játéktér középpontjában, a talajon áll, az ellenfél térfelére rúgja. A kezdőrúgás elvégzéséig minden játékosnak a saját térfelén, a nem kezdő csapat játékosainak a labdától legalább 5 m távolságra kell tartózkodniuk (az oldalvonalra merőleges vonal jelöli). A labda akkor kerül játékba, amikor elrúgták és előre elmozdul. Az a játékos, aki a kezdőrúgást elvégezte, mindaddig nem játszhatja meg még egyszer a labdát, míg azt egy másik játékos meg nem érintette.

2.  Gól után a játékot ugyanilyen módon kell újra kezdeni. A kezdőrúgás az ellenfelet illeti meg.

3.  A félidei szünet után, a játék újrakezdése előtt a csapatok térfelet cserélnek. A kezdőrúgást most annak a csapatnak a játékosa végzi el, amelyik csapat a játék megkezdésekor nem végzett kezdőrúgást.

4.  Kezdőrúgásból közvetlenül gól érhető el.

 Büntető rendelkezés

 a)  E szabály minden megszegése esetén a kezdőrúgást meg kell ismételni. Ha azonban a kezdőrúgást végző játékos a játékban lévő labdát másodszor érinti, mielőtt azt egy másik játékos érintené, akkor az ellenfél közvetett szabadrúgást végez onnan, ahol a szabálytalanság történt b) Más ideiglenes játékmegszakítás után, amely nem szabálysértésből adódott és a labda játékban volt, a játékvezetőnek labdát kell ejtenie.

  VIII. szabály. A labda játékban és játékon kívül

 A labda játékon kívül van:

a)  ha akár földön, akár levegőben teljes terjedelmével áthalad a kapu- vagy oldalvonalon,

b)  ha a játékvezető a játékot megszakítja. A labda minden más esetben játékban van a mérkőzés kezdetétől a végéig, még akkor is:

a)  ha valamelyik kapufáról, a keresztlécről a játéktérre visszapattan,

b)  ha a játéktéren tartózkodó játékvezetőről lepattan,

c)  ha feltételezhetően szabálysértés történt, amíg a játékvezető nem állította meg a játékot.

  Döntvények a VIII. szabályhoz

 a)  A játéktér vonalai ahhoz a területhez tartoznak, amelyet határolnak, tehát az oldal- és kapuvonalak a játéktérhez tartoznak.

b)  Ha a mérkőzést fedett pályán játsszák és a labda véletlenül a mennyezetre pattan, akkor a mérkőzést játékvezetői labdával kell folytatni.

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Idő
 
Naptár
2024. Október
HKSCPSV
30
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
03
<<   >>
 
Dátum/Névnap

 
1. osztály
 
Látogatottság
Indulás: 2006-11-21
 
Viccek

 

 
Linkek
 
Képek
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?